a ja mam gwicik kw i pochodzi od golfa IV 1.8t i paoje ideanie nic nie wali i nie puka a wczesniej jezdzil w audi a3 wiec nie wiem oco wam chodzi.to zalezy jak kto lubi jedzic jesli ktos wolne lasiki i na miesice i na trasie to gwicik jest okej wiel osob jak zemna jedzie dziwi sie ze na takim zawieszeniu i na oponie 215/35/18 nie jest tak strasznie fakt ze wszendzie nie jezdze ale sa tez inne auta w domu do brudnej roboty hehehe dlamnie jest szkoda auta jezdzic po kraweznikach kazdy robi to co lubi
Prośba o interpretację danych z vaga (silnika)
Zwiń
X
-
Prośba o interpretację danych z vaga (silnika)
Niedawno przedstawiałem problem , który jak zauważyłem często dotyka użytkowników silników tdi. A mianowicie octawka bardzo ciężko pali rano , a jak uruchomię to puszcza wielką chmure siwego dymu.Powymieniałem świece żarowe , filtry paliwa i powietrza , nowy aku a problem pozostał. Uzupełniając auto po tym pierwszym uruchomieniu , chwilę pochodzi i pali na dotyk (po kilku godznach również nie ma problemu) W pomocach dotyczących tego problemu często pojawia się pojęcie kąta wtrysku . Dlatego dzisiaj z kolegą zrobiliśmy odczyty pracy silnika (temp. 80 stopni , bieg jałowy)
Nie potrafię jednak zinterpretować tych danych:
043 I 033 I 000 I 019 I 096 I 192 I 079 I 171 I 107 I 077-119 I
Przeczytałem gdzieś na forum , że druga wartość od lewej doityczy kąta wtrysku ale czy jest właściwa?
Proszę o pomoc i z góry dziękuje
-
-
trzeba porównać 2 i 9 wartość z zadanym przebiegiem czy mieści sie w polu tolerancji. Czyli na powiedzmy jest to taki wykres wspólrzędnych gdzie y=2 wartość, a x=9 wartość. Ważna jest jeszcze o ile pamiętam wartość na pozycji piątej, temp. wraz z rozgrzewaniem silnika maleje. Pomiar jest ważny gdy 5 wartość jest równa bądź mniejsza niż 73 (odpowaiada to temp 85 stopni). TY na 5 masz wartość 96 więc silnik jest za zimny, musisz go rozgrzać. Ale gdy nie będziesz miał wykresu porównawczego to i tak Ci to nic nie da. Chyba, że je podasz i sie to sprawdzi. Jak pomierzysz to daj znać ile wyszło na 2 i 9 pozycji.
Komentarz
-
-
Witam
Posiadam 1.9 TDI, przebieg 166000 km, rocznik 2004 - oczywiście Octavie.
Renas ma problem z odpaleniem silnika po całej nocy. Ja również mam podobny problem ale dotyczy on (tak myślę) czujnika temp. silnika. Zaobserwowałem, że lampka kontrolna żażenia świec gaśnie szybciej niż dotychczas a silnik odpala z trudem. Jeżeli powtórzę żażenie i dopiero odpalam jest wszystko dobrze.
Mam pytanie. Czy usterka faktycznie jest po stronie czujnika temp. silnika?
Komentarz
-
Komentarz